Skip to main content

Semester 7 之 Studio杂记

是时候趁还有记忆时 把semester7 studio life总结一下
上一次写 已经是sem7开始之前了 这次来竟然已经过完了
时间真的是快到.........

好吧好吧开始吧
这个新学年 TARC升去TARUC了
我们要把有attached toilet的studio让给degree的哥哥姐姐了
然后搬去senior很羡慕的新studio
但是我们比较喜欢你们的旧studio啊 哈哈哈

New Studio with YinYang concept.
灰色地砖的是阴,另一边是阳.
刚好搬去新家的时候再做第一个作业 Tensile Shelter
1:1 Scale model 刚好可以放进什么都没有的新家.
Junior 搬进来之前 我们先占用两边studio.
之后再割爱 把阳的那边还给新邻居.

这是搬进去的第一天. ↓

这.... 是第二天而已............ ↓

总共7组 漏拍了1组. 
In progress...... ↓↓↓

这里也算是Construction Site, so Safety First okay. ↓

Proposal with yatch concept. ↓

连夜赶工. 骨架 In progressssssss... ↓

Sail in progress........... ↓

Complete. ↓

Presentation那个早上,一个晚上赶完Board.  ↓



其实有5个组员 但是有一个就是没有机会合照. -.-
Diploma 最后一个Study Semester做了从来没有试过的事
就是和Group A同组.
我的天呐 把我的纪录刷新一个又一个.
我们竟然一个晚上把Board赶出来
很多争执讨论 学了很多 互相适应彼此的工作方法
好彩还是一起做完了group work.
#NewExperience

Man enough? ↑


 Site Model.

 My tabletop.


And finally. ↓

迟了 10分钟所以Silent Crit
我却没有什么感受 或许自己也不懂要present什么
也不知道自己在搞什么
最后一个学期 却偏偏这个时候没有了动力.

虽然说没有动力想放弃 再振作冲刺 是每个学期都在轮回的想法
但是第一次觉得很可怕 想放弃的想法大声地可怕.
有人劝我鼓励我 但是我只能坦诚的说 不要浪费时间
现阶段 也许只有自己能说服自己.
我需要时间.

以前看着Year 3的学长觉得好像偶像
他们竟然撑到year3 超厉害
现在自己也不可思议的撑到了现在
却觉得... 还好.
我们学长都好厉害 相比之下真的是自己都不好意思.
每次想别人做得到 你有什么理由不可以? 为什么?!

接下来半年的intern
希望能明确看到自己想要什么
迷茫死了. 

反正先让我好好享受一下吧
To-do-list 都还没做到一半叻
不过像现在这样想睡觉就能睡
想出去就能出去 想玩电脑就玩
喝着咖啡 吹着凉风 听歌打blog, 真的美好到像小说剧情. 哈哈哈哈!


Semester 7 之 Studio杂记, 毕.
真的很随便写 很闷我知道 不好意思 谢谢捧场.




Popular posts from this blog

Case Study: Shipping Container Architecture

Shipping container architecture is a form of architecture using steel intermodal containers (shipping containers) as structural element. It is also referred to as cargotecture , a portmanteau of cargo with architecture. The use of containers as a building material has grown in popularity of the past several years due to their inherent strength, wide availability, and relatively low expense. We have also started to see people build homes with containers because they are seen as more eco-friendly than traditional building materials such as brick and cement. THE KABIN While we went on a trip to Sekinchan last month, we had a chance to stay at The Kabin, a container lodge in Sekinchan. It was a new experience for us and also a pleasant one. There are basically two different type of containers used at The Kabin. Their difference are in the length of the container. The shorter ones, with length of 6m are used for rooms for  2-4 person, while the longer ones, with the lengt

感动是个什么表情

感动是个什么表情? 泪眼汪汪 说不出话这样? 据一个不可靠消息,感动就是 要笑不笑要哭不哭这样的 想象起来的话 感觉很像脸部抽筋比较多. 我发现 我没有感动这个表情 是因为不够感动 还是不知道怎么表达 我看戏听歌看视频都可以乱哭 但是如果说是惊喜还是什么 我却很少会被感动到 虽然一部分原因是90%惊喜都会给我猜中啦 撇开视频电影音乐这些 还有亲情也例外 最后一次被感动 我也不记得了 也不重要是吧. 我记得以前有个人总是喜欢乱惊喜 也不知道哪来的习惯 然后10次 有8次给我猜中 其他两次 没有猜中 却出现了面瘫的情况. 反省之后觉得好内疚 别人那么用心安排的 就算扮一下感动也好啊 然后下定决心 如果以后还有这类情况 一定要尽力配合一下 结果,真的来了 然后我发现 尼玛姐真没有感动这个表情 -.- 还是感动点太高吗. 大家都惊喜的开心的 我就是以下的表情..... 唉. FAIL BIG TIME. 加上因为是很亲的人 就连假笑都省了就这样. 所以我是有病吗我也不知道. 虽然说 对这些没有意义的东西没啥兴趣 但是 能不能来个好心人让我感受一下感动是什么感觉叻 我试试看尽量关掉第六感配合一下. 结果连这个也变得和你一样吗? 我宁愿相信我只是没有遇到让我感动的人. 晚安.

Snippets of November

I'm not supposed to be here now, but I just talked to Mum,  and she was asking why hasn't she seen any photos of this and that,  and so here I am, eagerly showing you what I did in the past month. This blog was initially kept alive for my mum anyway, so here goes. November is mostly about Birnbeck (my site for my Final Year Project) and some Christmas market!! And also walking around town with the excuse of Christmas shopping, other than that it's all just snippets of daily things. Historical Georgian architecture market x Disco ball Cause why not.  Take note of my coursemate in the photo which gives an idea of how huge is this jetty.  View from my room, lying down on my bed. Literally.  And it's true that if you can see stars at night, it means there's no cloud on the next day. No cloud means the Sun is out, and in UK it also means cold af. Tried Couchsurfing