Skip to main content

Dangz.

I'm backkkkkkkkkkkkkk in JB!
Again, trying to adapt to the pace in JB, especially in the case of driving.
The driving style in JB and KL is too much different. -.-
And another thing that I think I need to adapt to, the most, is the internet speed.......
 This is a very patience-challenging task. Gosh.
I can't even load a page successfully without pressing F5.
And surfing the internet with my phone is faster than using the PC. Idk why.
And Youtube video is taking forever to load.
And a picture on FB requires infinity refresh to finally show up.

*heavy breathing

Okay.
Let's get into something positive before I start crashing the keyboard about the internet speed topic.
I know, I already did. Nevermind.
And I don't know why am I typing this post in english, but who cares ~

Here goes. :)

▲ ▲ ▲ ▲ ▲

Tangkak Stop.


Passed by Tangkak the other day while we are on our way back to JB.
Stop for lunch and bought some mooncake, on his dad's request.
I forgot to take a picture of the wantan mee we had, but it's nice!

 Photo from google.

Tangkak - Chew Chee 秋记
133,Jln Muar 84900 Tangkak Johor. 




 I simply love the feeling of this slow-paced town.
And the urge of discovering a new town like this every week came into my mind.
Okay, it's insane. HAHAHA
真希望每天都能看见新的美丽的东西.
那样活着太美好.

Thanks for the safe ride home and all the fun along the way. Hehehe.
Stories-sharing session next time please! You owed me.

▲ ▲ ▲ ▲ ▲



才回到家的第一天早上 而且还是星期六
竟然要姐早上8点半起来吃早餐 (what?!)
好吧好吧难得我们4个都在新山
我就潇洒的把我美丽的星期六早上 献给了点心和这些女人.


想说回家就睡个觉补个眠 结果载了妹妹上课
回到家就被叫去吃午餐 好吧午觉byebye.
干捞粿条 加鲍鱼 加鲍贝 加蠔 才12块 *得意得意

Ah Wha Eating House 亚华粿條 (along Jalan Masai Lama)
Jalan Rotan Tanah Taman Ria, 81750 Masai, Johor, Malaysia.

▲ ▲ ▲ ▲ ▲

晚上还去了小学同学的聚会
12个人能说是聚会吗 晚餐吧哈哈哈.
打电话去预订了12个人的位子
结果竟然没有订我的位子 有点显去
可是12个人挤一挤也不错啦是不是哈哈哈哈


12个人的合照
把自拍神器放在中间的桌子上 然后用挥手就倒数2秒拍照的功能
结果一群人就莫名其妙的一直对着对面的人招手
拍照的时候 才发现我们静下来 整个地方都静下来了. Oops.
可是很庆幸全部人都很好聊 小学的时候我们其实也没那么好感情
结果毕业了8年 出来一起吃饭还是很好笑.




依然人烟稀少的男生 都变很多
不知道为什么拍他们就一直蒙
人丑的原因吧 找不到更合理的理由了阿是不是.

有一个说来还钱的结果没还 是不是以前就那么欠打 我就不清楚啦
有一个以前考试总是最快睡觉 现在竟然在马大读医生
有一个以前很大头虾 现在去新加坡ah boy to man了
有一个以前每天开口讲话会掉金 很够力欠打 现在竟然很多话讲
有一个是经典 小学从头哭到尾 现在是美妤训练有成的服务生哈哈哈

我们毕业8年了阿 8年 听起来就觉得很老阿..........
可是这样一起吃饭感觉真的很好
拍个照笑到我头痛.

谢谢大家的出席啦
下次见面也不知道是几时了.
那些读本地大学的 祝你们好运
去新的地方 照顾自己阿. :)

▲ ▲ ▲ ▲ ▲



昨天下雨天冷冷的 突然好想吃咖喱
咖喱和冷冷天真的是绝配阿阿阿阿.
去铭记叫了排骨咖喱 感动到~~~
其实我们家都喜欢去铭记 因为那里的菜很对我们一家的胃口.
如果来JJ这一带 可以来这里 他的东西都不错
而且老板娘姐姐很亲切.
还有记得喝她们自己做的黑豆奶 但是是白色的. 哈哈哈.

铭记家乡小炒
24,JALAN ROSMERAH 2/12,TAMAN JOHOR JAYA

▲ ▲ ▲ ▲ ▲

gCafe

今天载妹妹去上课之前 和爸爸和她 去了新地方
那天路过看到 就上网看看
有人说他们的咖啡不错 想去的欲望就升了50%
然后说东西很不错 环境也不错 - 100%肯定要去了.哈哈哈



我到的时候二楼还没开 下次想上去看看.





Maxis用户还有免费Cappucino or Iced Lemon Tea
当然是点咖啡阿.
我点了Latte (RM10) 很合我的胃口. 爱爱爱
爸爸也点了一杯Long Black, 好香 但是好苦我不会欣赏
但是爸爸点头很是满意. 所以应该是很不错.
(我爸嘴很刁)


饼干免费的 不要小看他 很不错吃
第一口没什么味道 第二口才开始有味道
不会太甜 不会腻 配咖啡刚刚好.

Chicken chop (RM19)
很刚好 不会干干硬硬 香香软软的叻~ 
马铃薯和Wedges也很用心
不像很多地方的side dish都很随便
这里的薯条和wedges都很有马铃薯的味道 哈哈哈
你会觉得我这样讲很好笑 爸爸这样跟我讲的时候我也是笑了
但是你去吃了就知道我们在讲什么.


很多人推荐一定要吃 Soft Shell Crab RM18
看起来很小分(?) 但是我吃好饱
而且不会腻 螃蟹也很好吃 酱汁也很香
And it's something special that you don't get everywhere.


爸爸叫了Beef burger 
话说那个Salad也是很用心 很特别
我们还问服务生里面放了什么哈哈哈
面包我是没吃 不过爸爸咬下去的时候我还听得到脆脆的声音
牛肉就真的很好吃 我不懂怎样形容了
真的真的好吃 一定要试.


连厕所都不马虎
其实我没有要去厕所的
但是爸爸出来就说厕所很class叻
你知道 职业病 哈哈哈 于是就去看看
This is what a decent washroom should look like.



总结很喜欢这个新地方
看得出老板娘很用心经营
每一个细节都能看得到吃得到感受的到
JB有太多Cafe 各种各样主题
让像这样用心经营的Cafe很让人印象深刻
对我而言 真的很难找到咖啡好喝 食物选择多样又好吃的地方
而且竟然吃得饱. 我吃得饱叻.

食物和饮料的选择真的很多
而它的质量会让你期待下一次再来发掘新的惊喜
 连我爸爸吃东西这么刁的人 都说要再去
我们这样吃总共花了RM 83 我们觉得真的很值得
这个价格有好喝的咖啡 好吃的主食 很好的服务 很不错的环境
最重要也买了好心情 真的很值. :)

gCafe
No. 147, Jalan Mutiara Emas 10/19 (Taman Mount Austin), 81100 Johor Bahru

▲ ▲ ▲ ▲ ▲

总结的总结 最后的最后
我已经很尽量不要累积太多东西才一次过写了
但是 这也只是两天的分量而已阿 却还是很多. -.-
我尽量写得你有胃口继续看了
就算字语没办法达到效果 至少照片还不错吧哈哈哈哈
我一直努力练习我的摄影技巧
因为万一要转科不读Architecture 还有个出路阿是不是
我开玩笑啦.

在想着买过多一个相机
拍照很美但是带着很重的DSLR 暂时排出在外
因为觉得自己的技巧和知识和用途都还不至于要那么专业的水平
拍得好的话 傻瓜相机也拍得好的 (自我安慰 okok)
不然Photoshop在努力点 也是Okay的是不是. okok.

我这半年都会在新山了 因为回来实习了
所以想我就找我啊 等什么.

短期有很多目标 但是讲出来了 万一没有做到
好像很丢脸 哈哈哈哈
等我整理好再Post出来.

我还是喜欢Blogger
因为在这里可以长篇大论 Nobody cares.
虽然现在在这里写东西 也没有以前自由
但是也让我学会 不是所有东西都需要放上网share
很多东西 只需要给需要知道的人知道就好.
我知道因为这样给很多人怨
为什么我不知道的?!
我最近就听到这句 哈哈哈哈
我怎样一个一个讲哦 又不是什么三八 到处跟人家讲自己的东西
万一你们不想懂叻 我不是很伤心 哈哈哈哈

其实我真的很幸运
我都不敢讲什么 很多东西想说但是没有人听 这种话
因为总是随便转 都会有人在身边
其实每个人都有的 只是你有没有发现
其实只要肯说 总有人愿意听的. :)

好啦今天大概就这样啦
我尽量时常来更新 我尽量.


Okay lah. Till next time. :)


再highligt阿再看再看 看瞎你. -.-


Popular posts from this blog

Case Study: Shipping Container Architecture

Shipping container architecture is a form of architecture using steel intermodal containers (shipping containers) as structural element. It is also referred to as cargotecture , a portmanteau of cargo with architecture. The use of containers as a building material has grown in popularity of the past several years due to their inherent strength, wide availability, and relatively low expense. We have also started to see people build homes with containers because they are seen as more eco-friendly than traditional building materials such as brick and cement. THE KABIN While we went on a trip to Sekinchan last month, we had a chance to stay at The Kabin, a container lodge in Sekinchan. It was a new experience for us and also a pleasant one. There are basically two different type of containers used at The Kabin. Their difference are in the length of the container. The shorter ones, with length of 6m are used for rooms for  2-4 person, while the longer ones, with the lengt

感动是个什么表情

感动是个什么表情? 泪眼汪汪 说不出话这样? 据一个不可靠消息,感动就是 要笑不笑要哭不哭这样的 想象起来的话 感觉很像脸部抽筋比较多. 我发现 我没有感动这个表情 是因为不够感动 还是不知道怎么表达 我看戏听歌看视频都可以乱哭 但是如果说是惊喜还是什么 我却很少会被感动到 虽然一部分原因是90%惊喜都会给我猜中啦 撇开视频电影音乐这些 还有亲情也例外 最后一次被感动 我也不记得了 也不重要是吧. 我记得以前有个人总是喜欢乱惊喜 也不知道哪来的习惯 然后10次 有8次给我猜中 其他两次 没有猜中 却出现了面瘫的情况. 反省之后觉得好内疚 别人那么用心安排的 就算扮一下感动也好啊 然后下定决心 如果以后还有这类情况 一定要尽力配合一下 结果,真的来了 然后我发现 尼玛姐真没有感动这个表情 -.- 还是感动点太高吗. 大家都惊喜的开心的 我就是以下的表情..... 唉. FAIL BIG TIME. 加上因为是很亲的人 就连假笑都省了就这样. 所以我是有病吗我也不知道. 虽然说 对这些没有意义的东西没啥兴趣 但是 能不能来个好心人让我感受一下感动是什么感觉叻 我试试看尽量关掉第六感配合一下. 结果连这个也变得和你一样吗? 我宁愿相信我只是没有遇到让我感动的人. 晚安.

Snippets of November

I'm not supposed to be here now, but I just talked to Mum,  and she was asking why hasn't she seen any photos of this and that,  and so here I am, eagerly showing you what I did in the past month. This blog was initially kept alive for my mum anyway, so here goes. November is mostly about Birnbeck (my site for my Final Year Project) and some Christmas market!! And also walking around town with the excuse of Christmas shopping, other than that it's all just snippets of daily things. Historical Georgian architecture market x Disco ball Cause why not.  Take note of my coursemate in the photo which gives an idea of how huge is this jetty.  View from my room, lying down on my bed. Literally.  And it's true that if you can see stars at night, it means there's no cloud on the next day. No cloud means the Sun is out, and in UK it also means cold af. Tried Couchsurfing