Skip to main content

梦醒之前


出门的时候 一阵秋天的风拂过我的后颈
一下吹醒上一个秋冬季的回忆 像幻灯片一样一幕幕不断闪过眼前
上一次走在冷风里正是一年前 下一次呢会是什么时候
吃饭的时候和弟弟聊着去年冬天 竟然哭了
才发现 原来,承载了我这一年很多很重要的回忆


所以我想记录下来 我不想也害怕我会忘记 这像梦一般的一年
我记得 那天第一次看到雪 抓了一把才知道原来雪是这种触感
我记得 那几天暴风雪 起床睁眼看窗外总是飘着雪 没事也可以望着发很久的呆
我记得 外面在飘雪 我们在屋内 播着好听的音乐 做好吃的食物 一起吃 特暖
我记得 每个星期日的晚上 我们全家准时收看最新一期的Blue Planet
我记得 每天回到家就是先煮开水 然后泡一杯热热的茶 握在手里 抱怨今天也好冷
我记得 想家的时候 一个人坐在后院吹冷风偷偷哭 室友来问我结果抱着他痛哭
我记得 在冷天吹着冷风抽着冷烟 呼出来的也不知道是烟还是气
我记得 周末晚上我们打扮好了准备出门 结果外面飘起雪 照样出门
结果都穿的太少 在路边等巴士的时候全部抱成一团 还笑的很开心
我记得 每天出门都要看一整天的天气预报 看下雪没 要穿多少层


还有那个暴风雪 差点让我错过五月天的演唱会
幸好雪停了 交通恢复了 和弟弟一起去看了人生的第一场演唱会
两个人哭着喊着看完的演唱会 结果遇到后面一排也是同乡
其中一个有点帅的小哥一直要和我说话 可是我眼睛哭的红肿的 不好意思回答他哈哈

与其说我把一部分的我留在这里
我觉得 那部分的我 本来就属于这里
而这一年到这里 才遇到了这个自己
不管我多么努力 依然无法把她全部带走
她只属于这里 她只有在这里才完整
一边探索这个世界 一边重新认识自己
也许旅行就是这么一回事


我不舍得
不舍得有点忧郁但非常漂亮的秋天
不舍得窗外飘着雪的冬天
不舍得难熬的冬天后 让人兴奋的春天
不舍得想穿什么就穿什么的夏天
不舍得这里便宜到不可置信的机票
不舍得这里每个人都自由的做自己
不舍得这里的生活
不舍得这里的自己

如果你好奇 你想知道你可以问我 我乐意分享
但我不会主动提起这里的经历和生活
该继续的生活还是要继续 一直说着过去的事情也没有意义
我的感受只是我的感受 再怎么说也无法传达给另一个人
我只想好好记住这一年的点点滴滴 和此时此刻的悸动

这一年,真的像梦一样
我巨怕我在新山的床上醒来的早上 我会感觉我只是做了一个特别长的梦
要回去了 梦要醒了 也该回家了 也想回家了
但我有种感觉 我会回来
下一次 靠自己的能力留在这里。


 每个梦都像任意门 往不同世界
而你的故事 现在正是起点



Popular posts from this blog

Case Study: Shipping Container Architecture

Shipping container architecture is a form of architecture using steel intermodal containers (shipping containers) as structural element. It is also referred to as cargotecture , a portmanteau of cargo with architecture. The use of containers as a building material has grown in popularity of the past several years due to their inherent strength, wide availability, and relatively low expense. We have also started to see people build homes with containers because they are seen as more eco-friendly than traditional building materials such as brick and cement. THE KABIN While we went on a trip to Sekinchan last month, we had a chance to stay at The Kabin, a container lodge in Sekinchan. It was a new experience for us and also a pleasant one. There are basically two different type of containers used at The Kabin. Their difference are in the length of the container. The shorter ones, with length of 6m are used for rooms for  2-4 person, while the longer ones, with the lengt

感动是个什么表情

感动是个什么表情? 泪眼汪汪 说不出话这样? 据一个不可靠消息,感动就是 要笑不笑要哭不哭这样的 想象起来的话 感觉很像脸部抽筋比较多. 我发现 我没有感动这个表情 是因为不够感动 还是不知道怎么表达 我看戏听歌看视频都可以乱哭 但是如果说是惊喜还是什么 我却很少会被感动到 虽然一部分原因是90%惊喜都会给我猜中啦 撇开视频电影音乐这些 还有亲情也例外 最后一次被感动 我也不记得了 也不重要是吧. 我记得以前有个人总是喜欢乱惊喜 也不知道哪来的习惯 然后10次 有8次给我猜中 其他两次 没有猜中 却出现了面瘫的情况. 反省之后觉得好内疚 别人那么用心安排的 就算扮一下感动也好啊 然后下定决心 如果以后还有这类情况 一定要尽力配合一下 结果,真的来了 然后我发现 尼玛姐真没有感动这个表情 -.- 还是感动点太高吗. 大家都惊喜的开心的 我就是以下的表情..... 唉. FAIL BIG TIME. 加上因为是很亲的人 就连假笑都省了就这样. 所以我是有病吗我也不知道. 虽然说 对这些没有意义的东西没啥兴趣 但是 能不能来个好心人让我感受一下感动是什么感觉叻 我试试看尽量关掉第六感配合一下. 结果连这个也变得和你一样吗? 我宁愿相信我只是没有遇到让我感动的人. 晚安.

Snippets of November

I'm not supposed to be here now, but I just talked to Mum,  and she was asking why hasn't she seen any photos of this and that,  and so here I am, eagerly showing you what I did in the past month. This blog was initially kept alive for my mum anyway, so here goes. November is mostly about Birnbeck (my site for my Final Year Project) and some Christmas market!! And also walking around town with the excuse of Christmas shopping, other than that it's all just snippets of daily things. Historical Georgian architecture market x Disco ball Cause why not.  Take note of my coursemate in the photo which gives an idea of how huge is this jetty.  View from my room, lying down on my bed. Literally.  And it's true that if you can see stars at night, it means there's no cloud on the next day. No cloud means the Sun is out, and in UK it also means cold af. Tried Couchsurfing