Skip to main content

18 days left ;

最近好像很多东西想要
想喝冰咖啡想吃cendol想吃蛋糕想要买东西
是压力吗 压力来时欲望也会很多 许珮诗的法则. Macam yes. HAHAHA

七月就这样悄悄地来悄悄地走了
我要回家了我要回家了 还有18天 !
离回家的日子越近反而越想回家
好像马上飞回家!

回去又好多东西要做 好多人要找 :))
第一 要睡饱
回去要做蛋糕 妈妈说等我回去一起做cheese cake WOOHOO
想去海边 但是不知道啦 很难找人去海边
要找那班动物喝茶 都不知道干嘛在whats app开一个group然后命名Zoo-ish
每天都有联络这样 很好笑 可是太会spam了这些怪兽

随随便便 就上百的不是开玩笑哈哈哈 但是真的很不错读书的时候都没有那么好.
假期要出来 好好疯一疯了. :)
要找罗紫玲和奶大粒三八两个
要找慧雯carmen慧敏去唱歌喝茶
要找亲爱的去拍拖
要找老婆去游泳 
要找老朋友敲他一笔
还有去九月一号gathering ! :D

考试要到了不想 就想着放假 我真行
就把假期当作考试动力 我行的. /\


人 真的要知道自己的分寸. 过分了还真的不好.
尊敬别人就是尊敬自己听过吗.
不要只动一张嘴 偶尔动嘴前也动动脑 也给点行动证明.
什么都说得macam yes, 却只会说有个屁用. 谁不会讲 但有几个真的做得到?
.

我要知足 那样才能常乐. :)
说真的我真的可以笑着说我很满意现在的生活. :)
一切都很好 当然也有沮丧的时候 但好的事情随时可以掩盖过去.
家人都健康 都丰衣足食 还有那么多爸爸妈妈疼
读着自己选择的科目家人都支持
有一起奋斗的朋友 有在不同地方但一直给着我鼓励的朋友
现在还有多一个他.
你可以告诉我我还有什么好嫌弃吗我找不到了. 
我知足了我真的知足了 :)



18 days left till I can sleep on my own bed in my air-conditioned room,
till I can see the faces that I dreamed to see every single day.
18 days left, till I can be home again.
 Goodnight.




Popular posts from this blog

Case Study: Shipping Container Architecture

Shipping container architecture is a form of architecture using steel intermodal containers (shipping containers) as structural element. It is also referred to as cargotecture , a portmanteau of cargo with architecture. The use of containers as a building material has grown in popularity of the past several years due to their inherent strength, wide availability, and relatively low expense. We have also started to see people build homes with containers because they are seen as more eco-friendly than traditional building materials such as brick and cement. THE KABIN While we went on a trip to Sekinchan last month, we had a chance to stay at The Kabin, a container lodge in Sekinchan. It was a new experience for us and also a pleasant one. There are basically two different type of containers used at The Kabin. Their difference are in the length of the container. The shorter ones, with length of 6m are used for rooms for  2-4 person, while the longer ones, with the lengt

感动是个什么表情

感动是个什么表情? 泪眼汪汪 说不出话这样? 据一个不可靠消息,感动就是 要笑不笑要哭不哭这样的 想象起来的话 感觉很像脸部抽筋比较多. 我发现 我没有感动这个表情 是因为不够感动 还是不知道怎么表达 我看戏听歌看视频都可以乱哭 但是如果说是惊喜还是什么 我却很少会被感动到 虽然一部分原因是90%惊喜都会给我猜中啦 撇开视频电影音乐这些 还有亲情也例外 最后一次被感动 我也不记得了 也不重要是吧. 我记得以前有个人总是喜欢乱惊喜 也不知道哪来的习惯 然后10次 有8次给我猜中 其他两次 没有猜中 却出现了面瘫的情况. 反省之后觉得好内疚 别人那么用心安排的 就算扮一下感动也好啊 然后下定决心 如果以后还有这类情况 一定要尽力配合一下 结果,真的来了 然后我发现 尼玛姐真没有感动这个表情 -.- 还是感动点太高吗. 大家都惊喜的开心的 我就是以下的表情..... 唉. FAIL BIG TIME. 加上因为是很亲的人 就连假笑都省了就这样. 所以我是有病吗我也不知道. 虽然说 对这些没有意义的东西没啥兴趣 但是 能不能来个好心人让我感受一下感动是什么感觉叻 我试试看尽量关掉第六感配合一下. 结果连这个也变得和你一样吗? 我宁愿相信我只是没有遇到让我感动的人. 晚安.

Snippets of November

I'm not supposed to be here now, but I just talked to Mum,  and she was asking why hasn't she seen any photos of this and that,  and so here I am, eagerly showing you what I did in the past month. This blog was initially kept alive for my mum anyway, so here goes. November is mostly about Birnbeck (my site for my Final Year Project) and some Christmas market!! And also walking around town with the excuse of Christmas shopping, other than that it's all just snippets of daily things. Historical Georgian architecture market x Disco ball Cause why not.  Take note of my coursemate in the photo which gives an idea of how huge is this jetty.  View from my room, lying down on my bed. Literally.  And it's true that if you can see stars at night, it means there's no cloud on the next day. No cloud means the Sun is out, and in UK it also means cold af. Tried Couchsurfing