Skip to main content

The One That Got Away.


七早八早起来载爸爸去皇后找中医
真的很累 眼睛都睁不开
但是一坐上驾驶座 就精神了事关人命阿
驾车的人记得一定要打起精神 系上安全带不管前后座
要专心 电话响用耳机听不然就先放着
真的很怕一边驾车一边接电话的人
生命宝贵 你和别人的生命都一样.

下午回来才吃了今天的第一餐 肉骨茶~ :))
做司机都很苦叻 还要挨饿 哈哈
爸爸喝了第一口汤说,哇
我和妈妈看着他 他却说:没那么好吃叻. 
哪里有人哇了又说不好吃的 -.- 有,就我爸.
结果他问我们 好吃吗
妈妈就说,切,
然后我和妈妈说,好吃啊. 哈哈哈哈
所以你知道我的RANDOM无厘头遗传自我妈 XD
吃饱了回家爸爸妈妈又出门了
没有车 就像没有鞋子出门 只好去充电

虽然特地早起载爸爸很累
但是把他们平安送到回家 感觉真的不错
爸爸这么多年每天凌晨就爬起来载我们上学
假期要去哪里 爸爸也没埋怨过都没嫌累过
谢谢宇宙最强爸爸 哈哈哈! :D


最近一直在学做更多简单的菜
因为妈妈知道我不喜欢吃外面 一直担心我去了KL饿肚子
所以一直懒惰煮的她最近也很勤劳在家做饭
让也懒惰做饭的我 慢慢学起来.
妈妈不要担心了 我会照顾自己的 :)
来来 谁要做我的室友 不会饿肚子了 哈哈

慢慢发现自己不知不觉也在学会自己面对很多事
虽然有时不容易 因为习惯了依赖 但是我应付得很好 :)
依赖之后再慢慢独立 以后就很难再依赖别人 (?)
很多事情慢慢自己规划自己安排自己思考
其实感觉很棒 以前的我太依赖 (?)


Used to steal your parents’ liquor
And climb to the roof
Talk about our future
Like we had a clue
Never planned that one day
I’d be losing you.

In another life
I would be your girl
We’d keep all our promises
Be us against the world

In another life
I would make you stay
So I don’t have to say
You were the one that got away
The one that got away 


人生本来就有很多事是徒劳无功的.真的.
感动的瞬间 就错觉以为会永远.
付出的真心 也不过是自作多情.
我累了这些真真假假 也没有力气去坚持什么了
绕了那么多圈 还是回到了原点 我们都不是谁的谁. :)



TGIF !
Gym tomorrow anyone (after I'm back from kulai ) ? :)




Popular posts from this blog

Case Study: Shipping Container Architecture

Shipping container architecture is a form of architecture using steel intermodal containers (shipping containers) as structural element. It is also referred to as cargotecture , a portmanteau of cargo with architecture. The use of containers as a building material has grown in popularity of the past several years due to their inherent strength, wide availability, and relatively low expense. We have also started to see people build homes with containers because they are seen as more eco-friendly than traditional building materials such as brick and cement. THE KABIN While we went on a trip to Sekinchan last month, we had a chance to stay at The Kabin, a container lodge in Sekinchan. It was a new experience for us and also a pleasant one. There are basically two different type of containers used at The Kabin. Their difference are in the length of the container. The shorter ones, with length of 6m are used for rooms for  2-4 person, while the longer ones, with the lengt

感动是个什么表情

感动是个什么表情? 泪眼汪汪 说不出话这样? 据一个不可靠消息,感动就是 要笑不笑要哭不哭这样的 想象起来的话 感觉很像脸部抽筋比较多. 我发现 我没有感动这个表情 是因为不够感动 还是不知道怎么表达 我看戏听歌看视频都可以乱哭 但是如果说是惊喜还是什么 我却很少会被感动到 虽然一部分原因是90%惊喜都会给我猜中啦 撇开视频电影音乐这些 还有亲情也例外 最后一次被感动 我也不记得了 也不重要是吧. 我记得以前有个人总是喜欢乱惊喜 也不知道哪来的习惯 然后10次 有8次给我猜中 其他两次 没有猜中 却出现了面瘫的情况. 反省之后觉得好内疚 别人那么用心安排的 就算扮一下感动也好啊 然后下定决心 如果以后还有这类情况 一定要尽力配合一下 结果,真的来了 然后我发现 尼玛姐真没有感动这个表情 -.- 还是感动点太高吗. 大家都惊喜的开心的 我就是以下的表情..... 唉. FAIL BIG TIME. 加上因为是很亲的人 就连假笑都省了就这样. 所以我是有病吗我也不知道. 虽然说 对这些没有意义的东西没啥兴趣 但是 能不能来个好心人让我感受一下感动是什么感觉叻 我试试看尽量关掉第六感配合一下. 结果连这个也变得和你一样吗? 我宁愿相信我只是没有遇到让我感动的人. 晚安.

Snippets of November

I'm not supposed to be here now, but I just talked to Mum,  and she was asking why hasn't she seen any photos of this and that,  and so here I am, eagerly showing you what I did in the past month. This blog was initially kept alive for my mum anyway, so here goes. November is mostly about Birnbeck (my site for my Final Year Project) and some Christmas market!! And also walking around town with the excuse of Christmas shopping, other than that it's all just snippets of daily things. Historical Georgian architecture market x Disco ball Cause why not.  Take note of my coursemate in the photo which gives an idea of how huge is this jetty.  View from my room, lying down on my bed. Literally.  And it's true that if you can see stars at night, it means there's no cloud on the next day. No cloud means the Sun is out, and in UK it also means cold af. Tried Couchsurfing